Start a new topic

Hoe slim een staging site te maken met Savvii

Beste Savvii's

Het word tijd dat ik geen aanpassingen meer ga maken op mij site die live staat :)
Ik zou graag local remote een duplicaat willen maken waar ik mee kan experimenteren en aanpassingen naar de live site kan pushen.

Heeft Savvii daar mogelijkheden voor? Als ik iets local opzet kan de server setup behoorlijk verschillen van wat bij Savvii draait

Tips of advies word op prijs gesteld!

Beste Cynthia,

Dank je voor je input! Wat betreft de standaard optie "Discourage search engines from indexing this site", dat doen we al, maar dan op serverniveau.

We gaan kijken of we de optie om de site alleen benaderbaar te maken voor administrators in een toekomstige versie kunnen opnemen. 

1 person likes this

Hallo Cynthia,

We hebben je voorstel om staging af te schermen besproken. 

We kiezen er op dit moment voor om staging zo veel mogelijk te laten lijken op onze productie omgeving (dus zonder afscherming). Op die manier weet je ook dat als je iets test op staging, dat het net zo goed werk op productie. Als we afscherming zouden introduceren werkt daarmee meteen onze caching niet meer op staging en weet je daarmee niet meer zeker of de plugins of thema's die je test wel goed werken in combinatie met onze caching. Mogelijk dat we in de toekomst een ander product of feature aanbieden die wél afschermingsmogelijkheden biedt.

Bots van zoekmachines kunnen deze website niet benaderen (technisch: ze krijgen een zgn. 403 status code), zo komen ze zeker weten niet in de index van Google.

Met vriendelijke groet,

Gijs

1 person likes this

Super fijn! Alhoewel ik nu ook wel blij ben met jullie tijdelijk oplossing gezien ik vanaf af november af en aan bezig was met een nieuwe site maar daar is dit natuurlijk niet voor bedoeld. Blij beide opties te hebben, dit maakt tests zo veel veiliger! Duimpje voor jou en je team!

1 person likes this

Dit zit er veel belovend uit Sander! Ik heb inmiddels veel geleerd over hoe lastig het is een e-commerce website te updaten vanuit een staging opstelling. (uiteindelijk alles wat niets te maken had met woocommerce overgezet met de hand) dus die merge opties plus de restore opties zijn goud!

Ga er snel even mee spelen!

1 person likes this

Beste Tristan,

Staging staat bovenaan de prioriteitenlijst van onze developers en wordt zo snel mogelijk opgeleverd.

Tot het zo ver is zijn er verschillende tijdelijke oplossingen mogelijk.

Wellicht is het handig dat we hier even over bellen? Ik ben bereikbaar op: 024 - 820 06 21

Beste Tristan,

In onze changelog van februari staat een update over de stagingomgevingen die wij snel aan gaan bieden.

Uiteraard informeren wij jou zodra wij dit uitrollen.

Dank voor het belletje Sander, ik ga er mee aan de slag!

Beste Tristan,

Onze staging is inmiddels in Beta.

In dit supportartikel lees je hoe je een staging omgeving aan kan maken en beheren.

Succes!

Het zou super zijn als je jullie bevindingen met ons zou willen delen, Tristan.

Jazeker! 

Ik vind het echt top dat de staging mogelijkheid er is en maak er dan ook graag gebruik van.

Scheelt weer een website in het pakket.

Wat ik graag nog zou willen zien als een staging omgeving aangemaakt wordt:

- Standaard de optie voor Discourage search engines from indexing this site  aangevinkt staat.

- Alleen benaderbaar is voor Administrators. Ik gebruik hiervoor nu de plugin ' My Private Site'.

Helemaal top Gijs.

Dank voor je reactie.

Login or Signup to post a comment