FAQ WordPress @ Savvii

Gewijzigd op Do, 3 Feb, 2022 om 7:04 PM

Hier bespreken we de meest gestelde vragen over Wordpress op het platform van Savvii. Staat je vraag er niet tussen? Kijk eens tussen de rest van de supportartikelen over WordPress of neem contact op met support.  

Ik zie 'index.php' in mijn permalinks staan, hoe krijg ik dat weg?
Bij Savvii gebruiken we NGiNX in plaats van Apache als webserver. Daarom voegt WordPress zelf het stukje 'index.php' toe in je permalinks. Dit kun je oplossen door de je gewenste permalink structuur in te vullen bij de keuzeoptie 'aangepaste structuur' ('custom structure'). Dit vind je in de WordPress admin onder 'Instellingen' -> 'Permalinks'. 

Waarom geeft posts delen op Facebook foutmeldingen?
Facebook probeert de inhoud van je site op te halen over IPv6. Omdat Savvii helemaal over IPv4 werkt, betekent dat dat IPv6-verzoeken niet op de server van Savvii uitkomen. 
Je kunt het beste alle AAAA-records uit je DNS-instellingen verwijderen voor de domeinen die bij Savvii gehost zijn. Zo voorkom je dat er verzoeken op een verkeerde plek uitkomen.  
Ervaar je nog steeds problemen? Probeer dan de debugger van Facebook zelf

Waarom vraagt WordPress vraagt om (s)FTP gegevens te controleren?
Als je je website hebt verhuisd naar Savvii, is het mogelijk dat WordPress vraagt om je sFTP-gegevens te controleren zodra je inlogt in de administratie-omgeving. 
Deze gegevens kun je niet aanpassen, omdat deze vastgezet zijn in het bestand wp-config.php. Bij Savvii zijn deze gegevens echter niet nodig. De regels uit de wp-config.php kunnen daarom worden verwijderd. Het gaat om de volgende regels: 
define('FS_METHOD', 'ftpsockets'); 
define('FTP_BASE', '/path/to/wordpress/'); 
define('FTP_CONTENT_DIR', '/path/to/wordpress/wp-content/'); 
define('FTP_PLUGIN_DIR ', '/path/to/wordpress/wp-content/plugins/'); 
define('FTP_USER', 'olduser'); 
define('FTP_PASS', 'oldpass'); 
define('FTP_HOST', 'ftp.oldlocation.nl'); 

Waarom kan ik niet inloggen in WordPress met de gegevens die ik van Savvii heb gekregen?
Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door één van de volgende twee zaken: 
  • Omdat je je site verhuisd hebt van een andere host naar een Savvii server zijn alle gebruikers van de site op de oude omgeving meeverhuisd. Ook is de configuratie van de site die werd uitgerold toen je een hostingpakket bestelde overschreven. De WordPress-gebruiker die je destijds in de mail kreeg is dus verwijderd. 
  • Je domeinnaam bevat een ‘-‘, bijvoorbeeld abc-xyz.nl. Omdat we ook een ‘-‘ toevoegen in de gebruiker die we voor je aanmaken, worden deze twee karakters soms samengevoegd tot één karakter door de ontvangende mailclients. Vervang dit lange streepje door ‘--' zonder spaties. 


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren