Dit artikel betreft een nieuwe beta dienst die we momenteel testen. Deze handleiding en de dienst kunnen nog veranderen.


Met onze staging omgeving kan je makkelijk en snel een testomgeving aanmaken waarop je je site kan ontwikkelen en/of aanpassen zonder de bezoekers van je productie site te hinderen. De staging en productie sites worden beide op hetzelfde platform gehost en zijn qua techniek dus identiek met als uitzondering dat je staging site niet kan mailen. Je kan maar een staging site per site actief hebben en deze bestaat maximaal twee weken waarna die verwijderd wordt.


LET OP!! Staging werkt momenteel alleen bij onze standaard WordPress configuraties. Als je een configuratie gebruikt, die de mapstructuur van je WordPress installatie aanpast, zal staging niet werken.


1. Om je staging omgeving te activeren log je in op ons controlepaneel en klik je op "Beheren" bij het betreffende pakket. Daarna klik je op het "staging" tabblad:

2. Daarna klik je op de "Maak staging-omgeving" knop:


3. Wacht tot onze servers de omgeving hebben aangemaakt en de productie site hebben gekopieerd:


4. Je staging omgeving is nu aangemaakt. Je ziet nu de details van de site waaronder: de systeemnaam, datum van aanmaken, verloop datum en de sFTP gegevens. Daarnaast kan je hier ook je PHP versie aanpassen. Je kan nu aan de slag met je staging omgeving!


5. Als je klaar bent met het testen op je staging omgeving kan je

  • De staging omgeving verwijderen, of:
  • De staging omgeving samen voegen (merge) op en met de productie omgeving. Dit doe je met de "Merge Staging met Productie" knop. In et volgende scherm kan je er voor kiezen wat je precies met de productie omgeving samen wil voegen.


6. Nadat het samenvoegen klaar is wordt je gevraagd of alles goed is gegaan of dat je een backup terug wil zetten. Gebruik dit moment om te bepalen of het samen voegen goed is gegaan of dat je een backup terug wil zetten. Dit doe je met de "RESTORE" knop.


Als je nog vragen hebt betreffende staging, neem dan contact op met support.